Begeleiding ontwikkeling nieuwe naam en huisstijl.

 

Zo Veilig is de marktleider in Nederland op het gebied van woonhuisbeveiliging. Samen met haar partner Securitas levert Zo Veilig maatwerkoplossingen op het gebied van veiligheid en persoonlijke bescherming.

Een (te) assertieve wijze van verkopen (m.n. in de Randstad) heeft in 2016 geleid tot negatieve media-aandacht. Hierdoor is de oude naam besmet geraakt en zijn de verkoopcijfers gekelderd. In 2016 heeft er een directiewissel plaatsgevonden. De nieuwe directie heeft zich ten doel gesteld een organisatie neer te zetten die streeft naar 100% klanttevredenheid en langdurige klantrelaties.

  
Om de nieuwe strategische koers te onderstrepen, diende een nieuwe naam en identiteit te worden ontwikkeld. Zo Veilig heeft Van Loo Merkimplementatie gevraagd om haar hierin te begeleiden.

Van Loo Merkimplementatie heeft de ontwikkeling van de nieuwe naam en visuele identiteit begeleid en de implementatie ervan gecoördineerd. De nieuwe naam is ontwikkeld door De Naamafdeling.
 
Het merkconcept en de nieuwe visuele identiteit is ontwikkeld in nauwe samenwerking met creatieve partner Maradona Creative Agency. Als onderdeel van de nieuwe visuele identiteit zijn onder meer de online kanalen, het wagenpark, drukwerk, signing en systeemoutput (brieven, facturen) aangepast.

Zo Veilig Schermafbeelding Afbeelding Nieuwe Huisstijl ZV