Door de vluchtigheid van informatie is het belangrijker dan ooit dat een merk direct herkenning oplevert.
Dit kan alleen als de bouwstenen van de huisstijl heel consistent worden toegepast. Het doel van deze stap is vanuit de ziel van de organisatie een krachtig en herkenbaar gezicht ontwikkelen.
Tijdens het hele ontwikkelingstraject van de visuele identiteit heeft Van Loo Merkimplementatie de regie op het ontwerpproces. Wij verzorgen de creatieve briefing en toetsen bij de ontwikkeling van de basishuisstijl of deze voldoet aan de hierin gestelde eisen. We sturen het creatieve bureau aan en bewaken de planning.
We letten nadrukkelijk op diverse praktische zaken op het gebied van beheersbaarheid rondom het gebruik en de latere doorvertaling naar middelen. Dit voorkomt onaangename verrassingen bij de uitrol. Een mooi ontwerp moet ook tegen reële kosten implementeerbaar zijn.
Van Loo Merkimplementatie heeft zelf geen vormgevers in dienst. Voor de ontwikkeling van de visuele identiteit werken we samen met de beste ontwerpers van Nederland. Afhankelijk van de specifieke behoefte stellen wij u een passend ontwerpbureau voor. Indien gewenst kunnen we een bureauselectie (‘pitch’) verzorgen.