Het gros van de huisstijluitingen door uw medewerkers wordt gemaakt in Word of PowerPoint.
Met elke brief, rapport, offerte, formulier en presentatie laat uw merk een indruk achter. Alles moet dan kloppen: logo, lettertype en kleuren. Maar het mag uw medewerkers geen extra werk geven. Zij moeten zich kunnen concentreren op de inhoud.
De inzet van sjablonen faciliteert correct gebruik van de huisstijl in Word en PowerPoint en eventueel ook in Outlook en Excel. In een sjabloon zijn zaken als lettertype, kleuren, tekstgrootte en regelafstand op de juiste manier ingesteld.
Brieven, offertes, rapporten en presentaties worden automatisch in de juiste huisstijl opgemaakt. Zonder dat u hierover hoeft na te denken. Hiermee borgt u consistentie en een professionele uitstraling.
Bij zeer frequent gebruik van de sjablonen, of een groot aantal gebruikers kan de inzet van een correspondentie- en presentatiesysteem zinvol zijn. Deze systemen hebben aanvullende functionaliteit zoals een huisstijlwerkbalk “op maat”, koppelingen met bijvoorbeeld een CRM-systeem voor gepersonaliseerde communicatie, of rechtstreekse aansturing van printerlades.
Van Loo Merkimplementatie kan u hierin adviseren en het systeem volledig voor u inrichten en implementeren.