Qualogy-afbeelding

Ontwikkeling en implementatie van een frisse nieuwe huisstijl voor Qualogy.

 

Qualogy is opgericht in 1998 en ontwikkelt en implementeert hoogwaardige ICT-oplossingen. Het bedrijf behoort in Nederland tot de top-5 aanbieders in Oracle, Java, Web 2.0 en Agile. Daarnaast is Qualogy de laatste jaren actief op het gebied van Data Science. Qualogy heeft zo’n 160 medewerkers met vestigingen in Nederland (Rijswijk) en Suriname.

 

Qualogy slaagde er steeds moeilijker in om nieuw gekwalificeerd personeel aan te trekken. Om voorop te blijven lopen in haar markt, aantrekkelijk te blijven als werkgever en aantrekkelijk te worden als potentiële werkgever, diende Qualogy een aantal stappen te ondernemen. Deze stappen moesten leiden tot een duidelijke profilering, de verdere ontwikkeling van het merk Qualogy en de implementatie en borging hiervan in de interne organisatie.

Qualogy heeft Van Loo Merkimplementatie gevraagd om haar te begeleiden bij de doorontwikkeling van Qualogy tot een nog herkenbaarder en krachtiger merk. Een merk met een heldere profilering. Een merk dat zich in de markt onderscheidt ten opzichte van concurrenten, voor klanten herkenbaar is als merk met toegevoegde waarde en voor huidige en potentiële medewerkers een aantrekkelijk merk is om voor te werken.
 
 

Succesvol blijven in de huidige markt en succesvol worden in de toekomstige markt, vergde onder andere professionalisering van de organisatie op het gebied van branding, marketing en communicatie.

 

Kernpunten van de aanpak waren:

 

 

Het merkconcept en de nieuwe visuele identiteit zijn ontwikkeld in nauwe samenwerking met creatieve partner Maradona Creative Agency.