Profource Afbeelding

Begeleiding ontwikkeling en implementatie nieuwe naam en huisstijl voor Profource.

 

Profource is een ICT-dienstverlener, gevestigd in Rotterdam, met ruim 250 medewerkers. Het bedrijf ondersteunt organisaties bij het inrichten en beheren van Oracle bedrijfssoftware. Allemaal met als doel een maximaal rendement uit Oracle applicaties te behalen. De tagline “We know Oracle”onderstreept dit.

 

De dienstverlening van de merken Fit 4 Finance (opgericht in 2002), Oracle Competence Center (2007) en SaaS/Cloud dienstverlener SmartApps (2009) groeide steeds dichter naar elkaar toe. Richting klanten werd het onderscheid tussen de merken steeds diffuser en intern waren de krachten reeds gebundeld. In 2013 is daarom besloten om voortaan onder één merknaam naar buiten te treden. Dit werd de naam Profource.

Parallel hieraan leefde de wens om in de klantperceptie uit te stijgen boven het niveau van louter detacheerder. Oftewel: van praktische ondersteuning op gebied van administratieve ondersteuning (“het leveren van handjes”) naar business consultancy.

 

Nieuwe huisstijl

De verandering van koers en naam ging gepaard met de wens ook een nieuwe merkstijl te ontwikkelen. Een eigentijdse en robuuste identiteit met een subtiele link naar het verleden. De merkwaarden van Profource (klantgerichtheid, verantwoordelijkheid, betrouwbaarheid en betrokkenheid) stonden centraal bij de ontwikkeling van de nieuwe identiteit en onderstrepen de veelkleurige vier in het logo. De creatieve component is voor rekening gekomen van designbureau viervier.

Begeleiding ontwikkeling en implementatie

Van Loo Merkimplementatie heeft de ontwikkeling van de nieuwe visuele identiteit begeleid en de implementatie ervan gecoördineerd. Vanaf de merknaamregistratie, positionering, conceptontwikkeling, interne introductie tot en met de omzetting van de verschillende huisstijldragers.

Als onderdeel van de nieuwe visuele identiteit zijn onder meer de website, het wagenpark, het drukwerk, de terreinbewegwijzering, de sjablonen en het beursmateriaal aangepast. Tevens is een toekomstvisie geschreven voor de organisatorische inrichting van merkmanagement binnen Profource.

Het succes van een nieuwe huisstijl zit voor een belangrijk deel in de concrete uitwerking in materialen en implementatie binnen de organisatie. Van Loo Merkimplementatie heeft ons als “bouwbegeleider” op een buitengewoon alerte en daadkrachtige manier begeleid in deze belangrijke nieuwe stap voor ons als organisatie.

Berry Clemens, Commercieel Directeur, Profource

Vergelijkbare projecten