Afbeelding Zilveren Kruis

Implementatie nieuw merkenbeleid van Achmea voor ‘powerbrand’ Zilveren Kruis.

 

Zilveren Kruis is met ruim 3,5 miljoen verzekerden en een marktaandeel van ruim 20% de grootste zorgverzekeraar van Nederland. Zilveren Kruis heeft ruim 3.300 medewerkers die hun klanten met ‘raad en daad’ ten dienste staan. Zilveren Kruis is onderdeel van Achmea en heeft vestigingen in Leiden, Leusden en Zwolle.

 

Achmea heeft begin 2015 een nieuw merkenbeleid geformuleerd. Dit merkenbeleid houdt op hoofdlijnen in dat de powerbrands binnen Achmea (Centraal Beheer, Interpolis en Zilveren Kruis) een prominentere plek krijgen in (marketing)communicatie. Achmea gaat als holding meer op de achtergrond fungeren.

Nieuw logo en light endorsement.

 

De nieuwe merkstrategie betekent onder meer dat de divisienaam Zorg & Gezondheid wijzigt in Zilveren Kruis en het Achmea-endorsement in het logo verdwijnt. Wel dient een light endorsement gevoerd te worden in de vorm van ‘Zilveren Kruis is onderdeel van Achmea’ op briefpapier, de website en verzekeringspassen.

Van Loo Merkimplementatie heeft Zilveren Kruis begeleid bij het proces vanaf de ontwikkeling van het nieuwe logo tot en met de uitrol van het nieuwe logo en de endorsementstrategie op de diverse huisstijldragers.

 

Van Loo Merkimplementatie fungeerde als ketenregisseur richting de diverse bedrijfsonderdelen – zoals commercie, inkoop, operations en facilitaire zaken – en ontwerpbureaus,creatieve studio’s, partners en leveranciers. De focus gedurende het project lag op de omzetting van drukwerk, systeemoutput, sjablonen voor Word, PowerPoint en Excel, terreinbewegwijzering, beurs- en sponsormateriaal.

Van Loo Merkimplementatie heeft met een uiterst effectieve, pragmatische aanpak een cruciale rol gespeeld in de efficiënte implementatie van de nieuwe merkstrategie van Achmea voor Zilveren Kruis.

Luc van Woensel, Programmamanager Merk, Zilveren Kruis