Brocacef Afbeelding

Begeleiding ontwikkeling en implementatie vernieuwde huisstijl.

 

Brocacef verzorgt de distributie van geneesmiddelen aan onder andere apothekers, ziekenhuizen, verpleeghuizen en huisartsen. Ook wordt de consument rechtstreeks bediend via de BENU Apotheek en BENU Direct. Bij Brocacef zijn ongeveer 5.000 medewerkers in dienst.

Brocacef heeft medio juni 2016 van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) goedkeuring verkregen voor de overname van Mediq Apotheken. Hiermee heeft Brocacef een belangrijke stap gezet in haar ambitie om de best gewaardeerde zorgpartner van Nederland te worden. 

 

Als onderdeel van de integratie diende een merkbeeld te worden ontwikkeld dat paste bij een sterke farmaceutische zorgpropositie. Een belangrijke component hierin was de revitalisatie van de visuele identiteit van het merk Brocacef. In combinatie met de verdere inrichting van branding binnen de organisatie moest dit bijdragen aan een betere borging van de merkconsistentie voor de merken Brocacef en BENU. 

Afbeelding Brocacef Brocacef Schermafbeelding Huisstijl

In samenwerking met designbureau BorghoutsBouter is de huisstijl opgefrist. De kenmerkende elementen, zoals kleur en het beeldmerk zijn behouden in de vernieuwde huisstijl.
  
Het implementatietraject voor de vernieuwde huisstijl heeft als katalysator gediend voor:
 

Brocacef Schermafbeelding Druppel