Afbeelding Rode Kruis

Doorontwikkeling huisstijl en interim manager merk & visuele identiteit voor het Nederlandse Rode Kruis.

 

Het Nederlandse Rode Kruis maakt deel uit van het grootste humanitaire netwerk ter wereld: de internationale Rode Kruis-beweging. Het Rode Kruis biedt directe hulp aan mensen in nood: in conflictgebieden, na rampen en in eigen land.

 

Het Nederlandse Rode Kruis is een vereniging die bestaat uit ruim 500.000 leden en donateurs. Het Nederlandse Rode Kruis heeft bijna 30.000 vrijwilligers en ruim 350 beroepskrachten die actief zijn op het verenigingskantoor en voor 251 afdelingen in Nederland (inclusief het Caribisch gebied). Het landelijke verenigingskantoor is gesitueerd in Den Haag.

Interim manager merk & visuele identiteit

 

Van Loo Merkimplementatie heeft het Nederlandse Rode Kruis ondersteund als interim manager merk & visuele identiteit. Dit ter vervanging gedurende het zwangerschapsverlof van de vaste medewerker.

 

Naast de dagelijkse operatie heeft Van Loo Merkimplementatie de doorontwikkeling en verdere implementatie van de nieuwe huisstijl begeleid. Denk hierbij aan de ontwikkeling van richtlijnen voor video, kantoorautomatisering en voertuigen.

Daarnaast is samen met een technische en creatieve partner de compleet vernieuwde website www.rodekruis.nl ontwikkeld voor de vereniging en lokale afdelingen. Voor het Rode Kruis was dit een belangrijke vervolgstap in het uitdragen van de nieuwe visuele identiteit.